چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

مرتضی نبوی: آنچه که در اخبار رسانه‌های گروهی تاکنون منتشر شده است حکایت از این دارد که ساز وکاری که این‌بار اصولگرایان برگزیده‌اند تا به فهرست واحد برسند، احتمال پیروزی و موفقیت نهایی آنان را مضاعف کرده است.

 سازوکار جدید که با نام شورای متحد جبهه اصولگرایان فعالیت خود را چند ماهی است که دنبال می‌کند، مبتنی بر رأی و عقلانیت جمعی است.

در فرآیند جدید، طیف‌های مختلف اصولگرایی نمایندگان خود را برگزیده‌اند تا به نمایندگی از گروه‌های مختلف تصمیم بگیرند. این فرآیند مبتنی بر رأی از سویی تضمین‌کننده دستیابی اصولگرایان به فهرست واحد نیز هست.

 البته در گذشته هم خواست و تلاش اصولگرایان رسیدن به فهرست واحد بود اما این‌بار با ساز و کار جدید که مبتنی بر رأی و انتخاب نمایندگان گروه‌های اصولگراست، امکان تحقق این مهم افزایش می‌یابد.

به‌عبارت دیگر مهم‌ترین اشکال فعالیت دوره‌های گذشته اصولگرایان این بود که معمولا شورای هماهنگ‌کننده نظرات آنان، منتخب گروه‌ها نبودند و به همین دلیل گاه در پذیرش نظرات آنان همراهی صددرصدی اتفاق نمی‌افتاد.

اما این‌بار برای دستیابی به فهرست واحد که یکی از عوامل مهم برای پیروزی در انتخابات است، ساز و کار جدید اصولگرایان به نتیجه رسیده و با رایزنی‌های گسترده اعضای این جریان، یک ساز و کار قابل تعمیم در سراسر کشور به‌دست آمده است که می‌تواند تمام دوستان را به وحدت برساند.

 اما نکته دیگر که این روزها و در همین راستا مستمسکی برای فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های رقیب قرار گرفته است القای فضای منفی و احتمال بروز شکاف و عدم وحدت در بین اصولگرایان است، رقیب همیشه منفعتش را در اختلاف گروه و جریان رقیب خود می‌داند اما بهتر است که رقبا به این مسأله دل نبندند چراکه این تنها بخشی از ماجراست.

 مهم‌ترین عامل برای پیروزی در انتخابات جلب نظر افکار عمومی برای کارآمد بودن در خدمتگزاری به مردم است و در این جهت شایسته است تا جریان‌های سیاسی به اختلاف در میان رقبا دل نبندند و درعوض، به اثبات و معرفی برنامه‌های خود اقدام کنند تا که دید، چه کسی مقبول می‌افتد؟

دبیر واحد سیاسی
جامعه اسلامی مهندسین

کد خبر 28585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز